اخبار بازی ها

| اخبار جدید از سری جدید کارت های انویدیا RTX 40

 دو سال از عرضه اولیه سری RTX 30 انویدیا می گذرد. اگرچه تنها چند هفته از عرضه قدرتمندترین و احتمالا آخرین کارت در این محدوده یعنی RTX 3090 Ti می گذرد، اما توجه علاقه مندان به سری آینده RTX 40 چشم دوخته است.

توییت جدیدی از افشاکننده سخت افزار قابل اعتماد kopite7kimi ادعا می کند که پردازنده گرافیکی پیشرفته AD102 وارد مرحله آزمایش شده است. این پردازنده گرافیکی است که انتظار می رود دستگاه هایی مانند RTX 4090 و RTX 4080 را تامین کند (با فرض اینکه انویدیا با این طرح نامگذاری همراه است).

اگر کارت واقعاً وارد آزمایش شده است، پس این نشانه خوبی است که توسعه به خوبی پیشرفت کرده است. بدون هر گونه عواقب پیش بینی نشده، طراحی GPU احتمالا نهایی شده است، این حال، این بدان معنا نیست که انتشار قریب الوقوع است. توسعه درایور زمان می برد. قبل از اینکه یک درایور آماده انتشار در نظر گرفته شود، انواع بررسی ها و نقاط عطف وجود دارد. 

اطلاعات زیادی در مورد پردازنده‌های گرافیکی Ada Lovelace نسل بعدی انویدیا، حداقل تراشه پرچم‌دار، به بیرون درز کرده است. مطمئن ترین شرط از همه این است که کارت ها دارای کانکتورهای برق 12+4 پین PCIe 5.0 هستند که می توانند تا 600 وات را ارائه دهند. به این شایعات همیشگی اضافه کنید که کارت‌های رده بالا از تمام آن 600 وات استفاده می‌کنند، اگر نه بیشتر، نشان می‌دهد که انویدیا به هر قیمتی به دنبال عملکرد است.

انتظار می رود این محدوده با استفاده از یک معماری 5 نانومتری TSMC سفارشی ساخته شود. این یک جهش بزرگ از معماری 8 نانومتری سامسونگ است که توسط سری کارت های RTX 30 Ampere استفاده می شود. به طور معمول، اگر همه چیز برابر بود، به بهبود راندمان انرژی منجر می‌شد، اما وقتی بودجه توان بالاتر، افزایش تراکم ترانزیستور، تعداد cuada های بیشتر، کلاک‌های بالاتر و پیشرفت‌های معماری را اضافه می‌کنید، باید به دنبال افزایش عملکرد نسبتاً چشمگیر باشیم. خوب، امیدوارم. برای دیدن بنچمارک های واقعی بازی باید مدتی صبر کنیم.

این کارت‌ها احتمالاً از حافظه 24 گیگابیت بر ثانیه GDDR6X استفاده می‌کنند که به خودی خود مقدار کمی انرژی مصرف می‌کند. درزهای قبلی حاکی از 18432 هسته cuada در مقایسه با 10752 از 3090 Ti است. همچنین می‌توانیم انتظار افزایش در هسته‌های RT و تانسور را داشته باشیم که منجر به بهبود قابلیت‌های ردیابی پرتو و هوش مصنوعی می‌شود. به طور خلاصه، کارت های Ada Lovelace رده بالا در حال شکل گیری به هیولا از هر جنبه هستند. آیا چهار اسلات کارت AIB تبدیل به هنجار جدید می شود؟

انتظار می رود که انویدیا در مورد هر کاری که با محصولات منتشر نشده خود انجام دهد، سختگیر است. اما اگر کارت‌ها واقعاً در حال آزمایش هستند، عرضه آن در نیمه دوم سال 2022 به نظر یک شرط امن‌تر و مطمئن‌تر است. نشتی ها را بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا